آجری که تحمل دمای بالای 5000 درجه سانتی گراد داشت

در واقع آجرهای معمولی ابتدایی ترین دسته هستند و مقرون به صرفه ترین گزینه برای پروژه هایی هستند که ظاهر آنچنان مهم نیست.

آنها برای ساخت دیوارهای مشترک یا یک لایه دیوار داخلی دوم خوب هستند. آنها معمولاً با رندر یا مواد دیگر پوشانده می شوند، زیرا برای زیبایی ساخته نشده اند و ممکن است از نظر رنگ ناسازگار باشند.

اکثر آجرهای معمولی با مخلوط خاک رس ساده تولید می شوند. این بدان معنی است که رنگ و بافت آنها جذاب ترین نیست.

آجرهای معمولی معمولاً با آجرهای رو به رو جفت می شوند که برای چشم بسیار دلپذیرتر هستند. رنگ می تواند در مناطق مختلف متفاوت باشد، اما به طور کلی به رنگ قرمز است.

آجرهای مهندسی معمولاً در پروژه‌های عمرانی مانند زمین‌سازی، تونل، فونداسیون و کارهای زیرزمینی به دلیل مقاومت فشاری بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آنها در برابر رطوبت مقاوم هستند و در برابر سرما و همچنین بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند، و آنها را برای کارهای ساختاری که ممکن است خطر آسیب آب وجود داشته باشد، عالی می کند.

دو نوع آجر مهندسی وجود دارد، کلاس A و کلاس B. هر دو کلاس توانایی باربری قابل توجهی با سطوح بالا از چگالی را ارائه می دهند.

خوب، بلوک های بتنی از نظر فنی آجر نیستند اما همچنان مهم هستند. بلوک های بتنی مقاومت در برابر آب و گرما و هدایت حرارتی را برای کمک به کنترل دما در ساختمان ها فراهم می کنند.

آنها چگالی بالا و کیفیت مقاومت فشاری متفاوتی دارند که آنها را به گزینه ای محبوب برای کارهای ساختمانی عمومی مانند پی، دیوارها و تکیه گاه دیوار تبدیل می کند.

بلوک های بتنی توخالی اغلب برای سطوح بالا و پایین تراز ضد رطوبت (DPC) مناسب هستند. انتخاب بلوک بتنی مناسب برای نیازهای مقاومتی پروژه شما یک الزام قانونی است.

در انگلستان، مقررات ساختمان – سند تایید شده جزئیات نیازمند سطوح مقاومت فشاری است. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، برای انتخاب مناسب به این جزئیات در مشخصات محصول بلوک بتنی توجه کنید.