استفاده از لامپ هدلایت چشمک زن در دوربین تانک های جنگی

معنی لامپ هدلایت چشمک زن زمانی است که راننده برای مدت کوتاهی چراغ های پرتو اصلی را از چراغ های کم نور یا بدون چراغ روشن می کند.

این فلاش کوتاه به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با رانندگان دیگر، دوچرخه سوار یا عابر پیاده استفاده می شود.

چراغ های جلوی چشمک زن می تواند معانی مختلفی داشته باشد از برقراری ارتباط با وسیله نقلیه دیگر که یک سرعت گیر پلیس یا دوربین ها جلوتر از آنها قرار دارد، برای اجازه دادن به وسیله نقلیه، دوچرخه سواران یا عابران پیاده معمولاً زمانی که اولویت ندارند، برای هشدار به دیگران در مورد خطرات یا به سادگی احوالپرسی کنند.

شخصی که ممکن است بشناسید چراغ های جلوی چشمک زن نیز می توانند به عنوان یک نوع رانندگی تهاجمی استفاده شوند.

کد بزرگراه می‌گوید: «فقط چراغ‌های جلوی خود را روشن کنید تا به سایر کاربران جاده اطلاع دهید که شما آنجا هستید. چراغ های جلوی خود را برای انتقال هر پیام دیگری یا ترساندن سایر کاربران جاده فلاش نکنید.

قانون بزرگراه اساساً پیشنهاد می کند که یک راننده ممکن است چراغ های جلوی خود را روشن کند تا در صورت قرار گرفتن در موقعیت خطرناک به سایر رانندگان از حضور آنها هشدار دهد یا به شخص دیگری که ممکن است متوجه شما نشده باشد هشدار دهد.

اگرچه هیچ تخلف خاصی برای چشمک زدن چراغ‌های جلو وجود ندارد، اما بسته به دلیل، این عمل می‌تواند رانندگان را با مشکل قانونی مواجه کند.

یک راننده که راننده دیگری را برای هشدار نسبت به سرعت گیر جلوی چشمک می زند، نقض ماده 89 قانون پلیس 1997 است  “ممانعت از پاسبان در اجرای وظیفه.” تحت این تخلف، حداکثر جریمه 1000 پوند است، اگرچه در واقعیت اگر دستگیر شود، جریمه به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.

استفاده تهاجمی از چراغ‌های جلو برای ترساندن سایر رانندگان این امکان را دارد که راننده را با پیگرد قانونی رانندگی خطرناک (3 تا 11 امتیاز مجازات) یا رانندگی خشمگین (3 تا 9 امتیاز مجازات) با جریمه تا 5000 پوند به دادگاه بکشاند.