با خوردن پسته فندقی شور از جوش های صورتتان خداحافظی کنید

در حقیقت پسته فندقی شور می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد: چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف منظم پسته می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) کمک کند، که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

همچنین مشخص شده است که پسته در کاهش فشار خون بسیار موثر است، با بررسی 21 مطالعه فشار خون نشان داد که خوردن پسته می تواند حد بالایی فشار خون را 1.82 میلی متر بر جیوه و حد پایین را 0.8 میلی متر بر جیوه کاهش دهد.

پسته می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند: اگرچه به نظر می رسد پسته دارای محتوای کربوهیدرات بالاتری نسبت به بسیاری از آجیل های دیگر است، اما در واقع دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی است که به این معنی است که هنگام مصرف باعث افزایش قند خون نمی شود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که اگر پسته در کنار یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات مصرف شود، واکنش قند خون فرد همچنان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

چرا بعضی ها نمی توانند پسته بخورند؟ پسته علیرغم اینکه یک میان وعده خوشمزه، سالم و مغذی است، برای برخی افراد می تواند باعث ناراحتی ناخوشایندی در معده آنها شود.

دلیل اینکه برخی از افراد این واکنش را به پسته نشان می دهند معمولاً عدم تحمل آنها به فروکتان – نوعی کربوهیدرات و نوعی فیبر محلول است.

فروکتان ها به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، حبوبات و غلات یافت می شوند، اما برخی از تولیدکنندگان آن را به محصولات خود اضافه می کنند تا محتوای فیبر خود را افزایش دهند.

متأسفانه، برای افرادی که به فروکتان ها حساسیت ندارند، این به معنای قطع و محدود کردن مصرف تعدادی از غذاها برای شاد نگه داشتن روده است.

علائم اصلی عدم تحمل فروکتان شامل گاز، معده درد، نفخ ناراحت کننده، اسهال، یبوست، حالت تهوع و گرفتگی معده پس از خوردن غذاهای حاوی فروکتان بالا است.