با لوله و اتصالات چدنی زیبایی خانه هایتان را چند برابر کنید

هنگامی که آب وارد ساختمان می شود، از یک لوله و اتصالات چدنی عبور می کند تا میزان مصرف را ثبت کند و سپس به سیستم های آب گرم و سرد تقسیم می شود.

آب سرد بلافاصله به تمام وسایل ساختمان مانند دوش، شیرآلات و توالت جریان می یابد. برای آب گرم، خط اصلی آب را به آبگرمکن می برد. از اینجا لوله های آب گرم آب گرم شده را به تمام وسایل و وسایلی که به آن نیاز دارند ارسال می کنند.

برای به حداقل رساندن اتلاف حرارت، این لوله ها عایق بندی می شوند.

زهکشی فاضلاب
تخلیه فاضلاب
لوله های فاضلاب زیر سینک آشپزخانه
اینها خطوط تخلیه هستند که به فاضلاب اجازه عبور می دهند. به خم شدن لوله ها تله گفته می شود که مقداری آب را نگه می دارد و از ورود گازهای بدبو و بالقوه خطرناک به اتاق جلوگیری می کند.

لوله های گاز

لوله های گاز داخل ملک
لوله های گاز طبیعی یا گاز مایع گاز مایع یا گاز طبیعی را به وسایل گازسوز خاصی منتقل می کنند. فقط یک لوله کش گاز دارای مجوز می تواند این نوع لوله ها را تعمیر یا نصب کند.

لوله های لوله کشی خارج از ساختمان
در خارج از یک خانه یا ساختمان، به طور کلی طیف وسیعی از لوله های مختلف برای آوردن آب به داخل ملک و هدایت آن به بیرون پیدا خواهید کرد. برخی از لوله های اصلی بیرونی عبارتند از:

لوله های آبرسانی که آب آشامیدنی را به منازل و ادارات می رساند
آب تمیز از طریق یک لوله، خط تامین آب وارد ساختمان می شود. آب آشامیدنی از طریق شبکه اصلی آب شرب شهر تامین می شود.

لوله‌های خروجی که آب باران را از خانه دور می‌کنند
لوله های پایین آب باران را از ناودان ها به مخزن آب باران ساختمان (در صورت وجود) یا سیستم آب طوفان منتقل می کنند.

لوله های لوله کشی از چه ساخته شده اند؟
لوله های مورد استفاده در خانه یا محل کار شما می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند. لوله های آب معمولاً از مس ساخته می شوند، فلزی که به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند و دارای خواصی است که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

املاک قدیمی‌تری که قبل از دهه 1960 ساخته شده‌اند، ممکن است لوله‌های آب آهنی گالوانیزه نقره‌ای کسل‌کننده داشته باشند که عمرشان به پایان می‌رسد.