جدیدترین لنت ترمز 206 والئو که هرگز فرسوده نمی شود

خودروهای اسپرتی که به طور معمول با سختی رانندگی می‌شوند برای مثال به عنوان بخشی از مسابقات باشگاهی می‌توانند از لنت ترمز 206 والئو بهره ببرند.

با این حال، تقریباً هر وسیله نقلیه دیگری با سایر مواد لنت ترمز به خوبی عمل می کند. برای اکثر رانندگان، عملکرد اضافی لنت های ترمز سرامیکی ارزش هزینه اضافی را ندارد.

دلیل رایج بودن این لنت ها ساده است — لنت های ترمز فلزی مقرون به صرفه و بادوام هستند. آنها عملکرد خوبی ارائه می دهند و در انتقال گرمای تولید شده توسط اصطکاک با روتورهای ترمز خوب هستند.

نکته منفی لنت های ترمز فلزی سنگین بودن آنهاست که می تواند تاثیر منفی (کوچکی) بر مصرف سوخت خودرو داشته باشد.

همچنین، به دلیل وزن اضافی، لنت ترمز فلزی بهترین انتخاب برای رانندگی با عملکرد بالا نیست. فلزی بودن لنت ها را بسیار سخت می کند.

این چیزی است که آنها را بادوام می کند. اما از آنجایی که در لنت‌های ترمز فلزی «تقویت» وجود ندارد، می‌توانند باعث سایش بیشتر روتور ترمز نسبت به سایر انواع لنت ترمز شوند.

لنت‌های ترمز فلزی خود به خوبی مقاومت می‌کنند، اما اغلب بر دوام سایر قطعات ترمز تأثیر منفی می‌گذارند. در نهایت، لنت های ترمز فلزی زمانی که گرم هستند بهترین عملکرد را دارند.

هنگامی که یک وسیله نقلیه با لنت ترمز فلزی برای اولین بار در یک روز بسیار سرد حرکت می کند، توقف ممکن است کمی بیشتر از حد معمول طول بکشد تا لنت ترمز گرم شود.

برای اکثر رانندگان، نکات مثبت لنت ترمز فلزی بیشتر از نکات منفی آن است، به خصوص که لنت ترمز فلزی برای توقف وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون خوب است.

ترمزهای موتورسیکلت بر اساس همان اصل ترمزهای خودرو کار می کنند: انتقال یک عمل از راننده به نیرویی که چرخ ها را متوقف می کند.

هنگامی که راننده خودرو یا کامیون ترمز می کند، هر چهار چرخ با هم کار می کنند تا خودرو را کند یا متوقف کنند. در موتورسیکلت، ترمزهای جلو و عقب معمولاً مستقل از یکدیگر عمل می کنند.

اکثر موتورسیکلت ها دارای ترمزهای جلو و عقب به طور مستقل کنترل می شوند، اما کنترل ها متفاوت است: ترمز جلو توسط یک اهرم ترمز دستی کنترل می شود، در حالی که ترمز عقب با یک پدال پا کنترل می شود.

ترمز جلو موثرتر است و بیشتر قدرت توقف را ارائه می دهد. به همین دلیل، لنت ترمز موتورسیکلت جزء کلیدی ایمنی موتورسیکلت و یک بخش مهم ترمز است.