حنا هندی تاتو که حافظه را بازیابی می کند

استفاده از حنا هندی تاتو به عنوان رنگ مو، پوست و پارچه در مراکش و سایر نقاط جهان به هزاران سال قبل باز می گردد. شاید معروف ترین حنا برای خالکوبی مهندی یا حنا استفاده می شود.

امروزه، سبک‌های حنا مراکشی به راحتی قابل تشخیص است و از طرح‌های خالکوبی حنا که در مصر، هند و سایر کشورهای خاور نزدیک، میانه و خاور دور می‌بینید، متمایز می‌شوند، جایی که مهندی یک سنت فرهنگی عمیقا ریشه‌دار است.

قبل از اینکه در مورد سبک های مختلف تاتو حنا مراکشی یا طرح های مهندی صحبت کنیم، دانستن کمی در مورد حنا کمک می کند.

حنا چیست؟ حنا گیاهی است (Lawsonia inermis) بومی شمال آفریقا، آسیا و شمال استرالیا. از آن برای ساختن رنگ طبیعی قابل استفاده برای مو، ناخن، پوست و پارچه استفاده می شود و این گیاه دارای خواص دارویی و درمانی نیز می باشد.

اگرچه حنای آسیاب شده برای تهیه رنگ سبز است، لکه یا رنگ حنا حاصل از نارنجی و قرمز نارنجی تا قرمز مایل به قهوه ای متغیر است.

در مراکش، حنا با سنت های زیبایی فرهنگی و مراکشی مانند رنگ کردن و حالت دادن به مو، ناخن و پوست و همچنین تزئین دست و پا با خالکوبی حنا با طراحی پیچیده مرتبط است.

در حالی که تغییر رنگ مو یا ناخن رنگ شده با حنا دائمی است، تغییر رنگ در پوست دائمی نیست.

کلمه انگلیسی حنا مشتق شده از کلمه عربی الحنا است. در بسیاری از نقاط جهان، کلمات حنا و الحنا به طور کلی به گیاه حنا، پودر و خمیر برگ آسیاب شده و خالکوبی حنا اشاره دارد.

با این حال، در کشورهایی مانند هند، پاکستان و بنگلادش، خمیر حنا و خالکوبی حنا به طور خاص به عنوان mehndi شناخته می شود که از کلمه سانسکریت برای گیاه حنا، Mendhikā مشتق شده است.

برای ایجاد یک خالکوبی موقت حنا، برگ های حنا را به صورت پودر ریز خرد می کنند، با یک محیط اسیدی مانند آب لیمو مخلوط می کنند تا خمیری به دست آید و خمیر حنا را معمولاً با طرح یا الگوی پیچیده روی پوست می زنند.