خمیر دندان سفید کننده سیگنال تنها خمیر دندان مورد علاقه شاه اسپانیا

خمیر دندان یکی از اجزای مهم بهداشت دهان و دندان است، قرار دادن مقداری از خمیر دندان سفید کننده سیگنال به اندازه نخود روی موهای مسواک می تواند به از بین بردن بقایای غذا و پلاک از روی دندان ها کمک کند و از بیماری هایی مانند بیماری لثه جلوگیری کند. البته خمیر دندان همیشه به صورت خمیری نیست.

می توانید آن را به صورت ژل یا پودر نیز پیدا کنید، بیشتر انواع خمیردندان حاوی فلوراید هستند که مینای دندان را تقویت کرده و با پوسیدگی ها مبارزه می کند.

در مورد خمیر دندان و اینکه چه کاری برای دندان ها و سلامت کلی شما انجام می دهد بیشتر بدانید.

دقیقاً در خمیردندان چیست؟ دانستن آنچه در خمیر دندان وجود دارد می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نحوه کمک به دندان ها و لثه ها داشته باشید.

ترکیب دقیق خمیردندان می تواند بین برندها و انواع آن کمی متفاوت باشد. با این حال، بیشتر شامل چندین ماده استاندارد است. این شامل:

مواد ساینده – خمیردندان حاوی مواد ساینده ملایمی است که به پاکسازی ایمن ذرات غذا و پلاک از سطح دندان بدون آسیب رساندن به مینای دندان کمک می کند.

نمونه هایی از ساینده های موجود در خمیردندان عبارتند از کربنات کلسیم، ژل های سیلیکا دهیدراته، کربنات منیزیم، نمک های فسفات و اکسید آلومینیوم هیدراته.

ضخیم کننده ها بیشتر انواع خمیردندان حاوی عوامل غلیظ کننده هستند که به بافت و ظاهری همگن به محصول کمک می کنند.

برخی از نمونه ها عبارتند از سلولز مصنوعی، کلوئیدهای معدنی، جلبک دریایی و صمغ طبیعی.

مرطوب کننده ها بدون مرطوب کننده هایی مانند سوربیتول و گلیسرول، خمیر دندان می تواند به سرعت خشک شده و غیرقابل استفاده شود.

طعم دهنده ها – بسیاری از انواع خمیردندان هایی که در فروشگاه پیدا می کنید حاوی مواد طعم دهنده هستند تا طعم بهتری داشته باشند و احساس تازگی در دهان ایجاد کنند.

با این حال، استفاده از طعم دهنده هایی که به پوسیدگی دندان کمک نمی کنند، مانند ساخارین، مهم است.

مواد شوینده خمیردندان همچنین حاوی مواد شوینده ای است که با شروع فرآیند مسواک زدن به محصول بافتی کف آلود می دهد.

لورویل سارکوزینات سدیم یک شوینده رایج است که در خمیر دندان استفاده می شود.

فواید خمیردندان چیست؟ مردم از 5000 سال قبل از میلاد مسیح از خمیر دندان استفاده می کردند، زمانی که مصری ها از مخلوطی شبیه خمیر دندان برای تمیز کردن دندان ها و لثه های خود استفاده می کردند.

در حالی که اشکال قدیمی خمیردندان در خوشبو کردن نفس، سفید کردن دندان ها و از بین بردن پلاک موثر بودند، مواد مورد استفاده ساینده تر بودند و به اندازه محصولات بهداشتی مدرن دهان بهداشتی نبودند.