زنی با استفاده از قابلمه چدن مارک تکنو برای همسرش کلاه کاسکت درست کرد

برای جلوگیری از زنگ زدگی، قبل از اینکه قابلمه چدن مارک تکنو خود را ذخیره کنید، می‌خواهید کاملاً مطمئن شوید که تمام باقی مانده‌های غذا را از ماهیتابه جدا کرده و آن را کاملاً خشک کرده‌اید.

بعد از اینکه چدن را شستید، می توانید آن را با حوله، با گرم کردن آن در فر یا حتی روی اجاق گاز خشک کنید.

در صورت نیاز دوباره آن را مزه دار کنید: مهم نیست که چقدر چدن خود را به خوبی نگهداری می کنید، هر از گاهی باید آن را دوباره مزه دار کنید.

اگر می‌خواهید چدن خود را با حرارت خشک کنید، مثلاً در فر یا روی اجاق گاز، فرصت خوبی برای اضافه کردن یک لایه نازک روغن و حرارت دادن تابه تا نقطه دود روغن برای حفظ پوشش نچسب ایجاد می‌کند.

اگر شروع به دیدن زنگ زدگی کردید یا متوجه شدید که رنگ تابه شما روشن تر می شود، نشانه خوبی است که زمان آن فرا رسیده است.

برای مراقبت از هر نوع چدن: (1) آن را به درستی مزه دار کنید (2) آن را به طور منظم تمیز کنید (3) آن را با خیال راحت ذخیره کنید (4) آن را در صورت نیاز دوباره مزه دار کنید.

سرمایه گذاری روی مجموعه ای از چدن می تواند به معنای داشتن مجموعه ای بادوام از ظروف نچسب باشد که تقریباً برای همیشه دوام می آورد.

یادگیری نحوه مراقبت صحیح از آن برای حفظ طول عمر بسیار مهم است، اما هنگامی که با این فرآیند راحت هستید، به راحتی می توانید آن را در روال معمول تمیز کردن آشپزخانه خود بگنجانید.

خوشبختانه، چدن نسبتاً مقرون به صرفه است و به راحتی در فروشگاه های خرده فروشی آشپزخانه در دسترس است.

یا اگر می‌خواهید خودتان چدن را قبل از خرید یک قطعه جدید آزمایش کنید، مغازه دست دوم محلی خود را بررسی کنید و سعی کنید یک قطعه قدیمی را دوباره مزه دار کنید تا دوباره آن را شبیه نو کنید.