طرح گل کاشی آشپزخانه و سرویس

از قدیم‌الایام این جمله وجود داشته است که؛ “آشپزخانه قلب خانه” است. این یعنی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های خانه آشپزخانه است که تمامی اعضای خانواده از این فضا استفاده می‌کنند و مانند یک اتاق خواب مختص شخص خاصی نیست.

پس باید با توجه به شرایط خانه دکوراسیون و چیدمان شود. در گذشته آشپزخانه‌ها فضاهای کاملا بسته‌ای بودند که هیچ دیدی به بیرون (اتاق نشیمن و فضاهای دیگر) نداشتند اما امروزه شرایط آشپزخانه‌ها فرق کرده است و به صورت اپن طراحی می‌شوند به همین خاطر؛ هماهنگی این فضا با بخش‌های دیگر خانه مهم و تاثیرگذار است.

هر آشپزخانه‌ای از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از این بخش‌ها مدل کاشی آشپزخانه است که در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند.

کاشی های بین کابینتی یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی دکوراسیون آشپزخانه اند. این کاشی ها به دلیل این که فضاهای خالی موجود میان کابینت ها را می پوشاند، جلوه ای چشم نواز به آشپزخانه شما می دهد. افراد با سلیقه های متفاوت انواع مختلفی از این کاشی ها را برای استفاده در آشپزخانه خود انتخاب می کنند. یکی از محبوب ترین کاشی های بین کابینتی؛ گل کاشی آشپزخانه است.

گل ها یکی از زیباترین نقوش هستند که از دیرباز در هنر و معماری دنیا نقشی اساسی بازی کرده اند. این طرح محبوب و جذاب در دکوراسیون داخلی خانه هم بسیار مورد توجه است. کاشی های بین کابینتی طرح گل با توجه به سلیقه های متنوع به بازار عرضه می شوند.

ویژگی این کاشی ها طرح ها و رنگ های متنوعی است که می توانند هر سلیقه ای را راضی کنند. طرح گل؛ علاوه بر زیبایی بصری، احساس نشاط و شادابی را هم برای محیط شما به ارمغان می آورد. طرح های گل موجود روی این کاشی ها انواع مختلفی از گل های مدرن، کلاسیک، هندسی و … را شامل می شوند. کافی است به فروشگاه های عرضه محصولات کاشی و سرامیک بروید یا با جست و جویی ساده در فروشگاه اینترنتی انواع این کاشی ها را ببینید. طرح های این گونه از کاشی ها آن قدر متنوع و زیاد است که گاهی برای انتخاب از میان همه گل های دلخواه تان دچار مشکل می شوید.

 طرح گل کاشی آشپزخانه و سرویس

طرح کاشی آشپزخانه و سرویس

کاشی یکی از مهم ترین مصالح در آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی است که طرح و رنگ کاشی می تواند در زیبایی و جذابیت طراحی داخلی حمام و آشپزخانه و سرویس بهداشتی تاثیرگذار باشد؛ از این رو بهتر است در هنگام انتخاب طرح کاشی حساسیت لازم را به خرج دهید.

امروزه کاشی ها در انواع طرح و رنگ های مختلف وجود دارند که بهتر است مدل کاشی را با توجه به دکوراسیونی که قرار است کاشی در آنجا نصب شود انتخاب کنید.

همچنین با خرید کاشی سرامیک از کارخانه می تواند به شما از لحاظ اقتصادی و همینطور تنوع آن کمک شایانی کند.

کاشی آشپزخانه طرح گل

کاشی آشپزخانه طرح گل کاشی های بین کابینتی گلدار را به دو صورت می توان در دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار داد.

در روش اول این کاشی ها به صورت یک دست گلدار در بین کابینت ها قرار می گیرند و منظره ای جذاب و پر نقش و نگار را به آشپزخانه شما هدیه می دهند.

اما در روش دوم که افراد بیشتری نسبت به آن علاقه نشان می دهند، این کاشی ها به صورت ترکیبی با کاشی های ساده در محل بین کابینت ها نصب می شوند. در این روش برخی از قسمت های دیوار نقش و نگاری زیبا دارند و بعضی قسمت های دیگر در عین جذابیت ساده اند.

کاشی آشپزخانه طرح آجر

یکی از پرطرفدارترین انواع کاشی های بین کابینتی نمونه های آجری هستند که غالبا طیف رنگی متنوعی نیز دارند. این نوع از کاشی ها می توانند ظاهر آشپزخانه شما را مدرن تر نشان دهند و آن را جذاب تر و متفاوت تر نمایند.

سرامیک طرح آجر برای ایرانیان یک سبک نوستالژیک میباشد و در دهه گذشته مورد توجه صنعت کاشی و سرامیک قرار گرفت. طرح آجر در ابتدا به صورت سنتی تولید میشد اما امروزه سبک مدرن انگلیسی در آن آمیخته شده است و جلوه بی نظیری خلق شده است.

معمولا رنگ های زیر بیشترین فروش کاشی بین کابینتی را دارد: طلایی؛ نقره ای، آنتیک، قهوه ای، مشکی، سفید

معمولا دوام کاشی های آجری به شکل مقبولی است و می تواند به راحتی نیز تمیز شود. برای نصب این نوع از کاشی آشپزخانه شما می توانید با کمک الگوهای تکرار شونده پیش بروید و در بین آنها ملات تیره تری قرار دهید تا بافت کاشی ها تمیزتر و طبیعی تر به نظر برسند.

در بسیاری از مدل ها شما می توانید از بافت آجر نیز برای این طراحی ها استفاده کنید و فضای آشپزخانه خود را دنج تر و گرم تر نشان دهید.

کاشی آشپزخانه طرح پارکت

کاشی آشپزخانه طرح پارکت سرامیک های طرح پارکت در انواع طرح ها و رنگها قابل سفارش هستند. از آن جایی که طرفداران پارکت می خواهند؛ تمامی ویژگی های طرح چوب را در سرامیک ببینند، تولیدکنندگان سرامیک کف تنوع بی نظیری را در طراحی سرامیک های طرح پارکت وارد کردند.

این تنوع باعث شده تا بتوانید؛ تمامی طرح های پارکت را با تنوع رنگی قابل توجه در سرامیک های طرح پارکت هم ببینید.

کاشی آشپزخانه طرح جدید

طرحهای کاشی شیشه ای :

کاشی های شیشه ای کاربرد بسیار زیادی دارد که از جمله مهمترین آنها برای پوشش بین کابینت هاست. علاوه بر آن می توان برای پوشش ستون های منازل و مراکز تجاری، سر در و یا هِدِر تراس های مراکز تجاری و مسکونی ، دیوار پشت تلویزیون، ترکیب در کف و دیوار سرویس بهداشتی و حمام منازل و هتلها نام برد. رنگهای طلایی و مشکی آن جزو پرفروش ترین رنگهای کاشی شیشه ای بین کابینتی هستند.

کاشی آشپزخانه برجسته:

این نمونه از کاشی ها یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون آشپزخانه و به ویژه فاصله بین کابینت ها به شمار می آید. امروزه مدل های کاشی آشپزخانه برجسته ای که در بازار موجود هستند از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و به همین دلیل نیز می توانند دامنه انتخاب افراد را بسیار وسیع تر نمایند.

کاشی آشپزخانه طلایی:

کاشی آشپزخانه طلایی ممکن است به صورت طرح دار یا ساده و یا به صورت ترکیبی با رنگ ها و مدل های دیگر کاشی سرامیک اجرا شود. معمولا در آشپزخانه های لاکچری و لوکس از رنگ طلایی برای طراحی استفاده می شود.

کاشی آشپزخانه افقی:

کاشی های بین کابینتی که طراحی افقی دارند و به صورت خطی نصب می شوند در این دسته قرار می گیرند. این مدل از کاشی آشپزخانه ها می توانند تا حدودی با ایجاد خطای دید، آشپزخانه شما را پهن تر نشان دهند.

کاشی عمودی آشپزخانه:

تایل های عمودی کاشی آشپزخانه می تواند تنوع طرح و ابعاد بسیاری داشته باشد. بافت ریزتر و ظریف تر این نوع از کاشی های بین کابیتی می تواند فضای آشپزخانه شما را کمی شلوغ تر جلوه دهد و نمونه هایی با بافت درشت تر می تواند ظاهری ساده تر و خلوت تر به آن ببخشد.

کاشی آشپزخانه طرح قوری و فنجان

کاشی آشپزخانه طرح قوری و فنجان شاید با شنیدن این طرح کاشی آشپزخانه فکر کنید که بسیار قدیمی و زشت می باشد اما این گونه نیست و بعضی از طرح های طرح های ترکیبی هستند که با چیدمان زیبا در کنار هم طرح یک قوری و فنجان ظریف را برای شما ایجاد می کنند که باعث ایجاد یک تصویری دلچسب و گرم و صمیمی برای آشپزخانه شما می شود.

کاشی کف آشپزخانه طرح چوب

کاشی طرح چوب، نوعی از سرامیک یا کاشی است که طرح و ظاهر آن شباهت زیادی به چوب درختان دارد. از کاشی و سرامیک طرح چوب می توان به عنوان کفپوش ساختمان استفاده کرد. علاوه بر این بر خلاف کاشی و سرامیک های طرح پارکت، کاشی طرح چوب قابلیت استفاده در دیوارها و نماسازی را هم دارد.

استفاده از این کاشی باعث ایجاد ظاهری بسیار زیبایی در کف یا نمای ساختمان می شود و حس طبیعی بودن برای شما به ارمغان می آورد. این ویژگی باعث می شود تا طرفداران سبک های روستایی و چوبی این نوع کاشی را برای استفاده در منزل یا محل کار خود انتخاب کنند.

عوامل متعددی در تعیین قیمت سرامیک های طرح چوب موثر است که از جمله مهم ترین آن ها را می توان به این موارد زیر اشاره کرد:

_ هرچه از برند لوکس تر و معروف تری استفاده کنید، قیمت سرامیک شما بالاتر می شود. ضمناً شرکت های خارجی به دلیل نوسان قیمت ارز، هزینه حمل و نقل، گمرک و … نسبت به مارک های ایرانی قیمت بیشتری دارند.

_ طبیعی است که هرچه کیفیت ساخت یک محصول بالاتر برود، قیمت آن هم بیشتر می شود.

_هر اندازه سرامیک ساخته شده به رنگ واقعی چوب نزدیک باشد نشان دهنده دقت فراوان و استفاده از مواد خاص در ساخت آن است که در نتیجه می تواند قیمت آن را افزایش دهد.

اگر شما هم از طرفداران سبک های روستایی و طبیعی هستید، استفاده از سرامیک های طرح چوب یکی از بهترین گزینه ها برای شماست.

کاشی آشپزخانه طرح سنگ

کاشی آشپزخانه طرح سنگ ویژگی مهمی که محبوبیت کاشی سرامیک طرح سنگ و آنتیک را افزایش می دهد، کیفیت بالای این سرامیک می باشد: سرامیک طرح سنگ و آنتیک هزینه مناسب، نگهداری راحت و دوام بیشتری نسبت به سنگ طبیعی دارد.

سرامیک سنگ نما در محیط های مرطوب که سنگ طبیعی کارایی ندارد، قابل نصب است، به طوریکه این سرامیک در فضا خارجی خانه نیز قابل نصب می باشد. طرح و سایز کاشی طرح سنگ در دکوراسیون داخلی منزل بسیار متنوع است.

نصب سرامیک طرح سنگ مرمر و همچنین کاشی طرح سنگ تراورتن سایز بزرگ در کف سالن پذیرایی، این فضا را بزرگتر نمایان می کند و تاثیر زیادی در جذابیت سالن پذیرایی دارد.

اغلب معماران، رنگ های تیره تری از سرامیک طرح سنگ برای دیوار حیاط و نمای ساختمان را ترجیه می دهند و به تازگی، نصب سرامیک طرح سنگ گرانیت به عنوان کاشی بین کابینتی پرطرفدار شده است.

کاشی آشپزخانه طرح سنتی

همانطور که می دانید؛ امروزه انواع متنوعی از سرامیک ها با الهام از طرح و رنگ های زیبا و جذاب پدید می آید که در میان آنها سرامیک های سنتی به علت مزایایی که دارند؛ همواره مورد استقبال قرار می گیرند. رنگ بندی سرامیک آشپز خانه سنتی از جمله مواردی است که ایجاد جذابیت بالا می کند که تقریبا از تمامی رنگ ها در آنها بسته به نوع نقش استفاده می شود.

از آنجایی که از رنگ بندی های بسیار متنوع در طراحی سرامیک های سنتی استفاده می شود، افراد در زمان خرید قدرت انتخاب بالایی دارند. سرامیک های سنتی؛ همچنین دارای طراحی های زیبای ایرانی هستند که هرگز قدیمی نشده و همیشه جذاب هستند و این امری است که موجب محبوبیت آنها شده است.

جالب است که بدانید که قیمت کاشی سرامیک، مناسبتر از نوعهای دیگر دریافت نمایید.

کاشی آشپزخانه طرح چوب

کاشی آشپزخانه طرح چوب همانطور که می‌دانید امروزه استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. چوب بخاطر ظاهر گرم و زیبایش، تقریباً در هر جا و هر دکوراسیونی که قرار بگیرد سریعا خودنمایی کرده و کلاس آن محیط را چندل لول ارتقاء می‌دهد. اما هزینه بسیار بالای چوب طبیعی خیلی‌ها را از بکار بردن این وسیله در دیزاین داخلی منزلشان محروم کرده است. دقیقا همینجاست که سرامیک‌های طرح چوب به کمک ما می‌آیند.

در کاشی طرح چوب نما، لایه ای که بروی این کاشی ها کشیده شده، کاملا طرح چوب را تداعی می کند و حتی گره هایی که در چوب طبیعی وجود دارد در آن ها پدیدار است.

کاشی کاری آشپزخانه

طرح، رنگ و مدل کاشی آشپزخانه می تواند در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه تاثیرگذار باشند. آشپزخانه تنها بخشی از منزل است که می توانید در محیط آن از کاشی با طرح های مختلفی استفاده کنید شما می توانید برای دیوار پشت اجاق گاز و دیوار پشت سینک ظرفشویی از کاشی های مختلف بهره ببرید.

در ضمن این را به خاطر داشته باشید که نحوه چسباندن کاشی دیواری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

رنگ کاشی آشپزخانه

رنگ کاشی آشپزخانه در این مورد نیز تنوع بسیار زیاد و فراوانی شما را احاطه کرده است که گاه انتخاب را دشوار می‌کند. اما دقت کنید و با پاسخ به پرسش‌های مطرح شده دست به انتخاب بزنید.

– ابعاد آشپزخانه شما چقدر است و چه مقدار از فضای کف آشپزخانه در دسترس قرار دارد؟

– به دکوراسیون مدرن علاقه دارید یا دکوراسیون کلاسیک؟

– میزان نور آشپزخانه چه مقدار است؟

– به چه رنگ‌هایی بیش‌تر علاقه دارید؟

شما می‌توانید با توجه به این سوالات، به انتخابی درست و رضایت‌بخش دست پیدا کنید. توجه به ابعاد آشپزخانه در انتخاب کاشی مناسب برای کف آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد.در فضاهای کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن برای کاشی آشپزخانه کف استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر و وسیع به نظر برسد. در انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه در فضاهای کوچک بهتر است از رنگ‌های خنثی کمک بگیرید و رنگ‌هایی مانند طوسی و کرم را انتخاب نمایید.

ما رنگ سفید را به جهت پوشش دادن کف آشپزخانه پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا این فضا رفت و آمد زیادی داشته و به دلیل صرف و تهیه غذا در این محیط، در معرض آلودگی قرار دارد. سرامیک سفید در کف آشپزخانه به طور مکرر نیاز به نظافت داشته و هر گونه رد آب و آلودگی و لک را نشان می‌دهد. در صورتی که با کمی طیف رنگی می‌توانید فضایی روشن و پر نور داشته باشید؛ بدون این‌ که نیاز به نظافت زود هنگام در آن حس شود.

توصیه می شود تا از کاشی سرامیک تبریز استفاده کنید و این انتخاب بهترین گزینه انتخاب پیش رو می باشد.

در صورت داشتن آشپزخانه‌ای بزرگ و پر از نور نیز انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. شما می‌توانید از انواع طیف‌های تیره برای پوشش کف آشپزخانه استفاده نمایید. در آشپزخانه‌های بزرگ می‌توان از انواع رنگ‌های تیره مانند طوسی تیره، رنگ‌های قهوه‌ای و … استفاده کرد و محیطی جذاب و شیک ایجاد نمود. رنگ‌های تیره محیطی لوکس و خاص ایجاد می‌کنند و برای افرادی که تمایل به دکوراسیون لوکس و جذاب دارند، بهترین گزینه به شمار می‌روند.

کاشی آشپزخانه چه رنگی بهتره

ابتدا باید به وسایل داخل آشپزخانه دقت نمود؛ اگر ظروف وسایل و کابینت ها رنگ روشن دارند؛ حتما از سرامیک رنگ روشن برای کف استفاده کنید؛ به دلیل اینکه هیچ گاه خسته کننده نمی شوند و همیشه فضای آشپزخانه با نشاط و سرزنده به نظر می رسد، برخی سرامیک هایی را بر می گزینند که تضاد رنگی اما مکمل با وسایل دارد که در محیط دوم؛ شاید در نگاه اول نمای شما زیبا به نظر برسد اما با گذشت زمان دلشان را زده و خسته کننده می شود و ممکن است به فکر تعویض سرامیک کف بی افتند.

اگر رنگ ظروف، وسایل و کابینت ها تیره هستند پیشنهاد میشود از سرامیک های رنگ روشن استفاده شود؛ هرقدر که این تضاد رنگی بیشتر باشد در روحیه و نشاط تاثیری بیشتری می گذارد. یکی از عمده ترین دلایل ارتباط بصری با آشپزخانه و وسایل تیره است که هر قدر کف رنگ روشن تری داشته باشد جلوه ی جذابتری خواهید داشت.