قارچ دکمه ای در شیراز که با خوردنش ثروتمند می شوید

قارچ های سمی و غیر سمی قارچ دکمه ای در شیراز که باید اجتناب کنید: اگرچه می توان از بسیاری از قارچ های وحشی با خیال راحت لذت برد، اما سایر قارچ ها تهدیدی برای سلامتی شما هستند.

کلاه مرگ (Amanita phalloides). کلاهک های مرگ یکی از سمی ترین قارچ ها هستند و مسئول اکثر مرگ و میرهای مرتبط با قارچ در سراسر جهان هستند. آنها در بسیاری از کشورهای جهان رشد می کنند.

Conocybe filaris. این قارچ در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی رشد می کند و حاوی همان سمومی است که کلاهک مرگ دارد. کلاهکی صاف و مخروطی مانند دارد که رنگ آن قهوه ای است. آنها بسیار سمی هستند و در صورت مصرف می توانند کشنده باشند.
کلاه جمجمه پاییزی (Galerina marginata). کلاهک جمجمه پاییزی که به نام “گالرینا مرگبار” نیز شناخته می شود، یکی از سمی ترین قارچ ها است.

آنها کلاهک های کوچک و قهوه ای دارند و روی چوب های پوسیده رشد می کنند.

فرشته مرگ (Amanita ocreata). در ارتباط با کلاه مرگ، فرشته مرگ در امتداد ساحل غربی ایالات متحده رشد می کند. این قارچ بیشتر سفید رنگ است و در صورت خوردن باعث بیماری شدید و مرگ می شود.

مورل های کاذب (Gyromitra esculenta و Gyromitra infula). اینها شبیه مورچه های واقعی خوراکی هستند و آنها را به ویژه خطرناک می کند. بر خلاف مورل های واقعی، هنگام برش کاملاً توخالی نیستند.

علاوه بر قارچ های ذکر شده در بالا، انواع بیشتری از قارچ های سمی وجود دارد.

اگر هرگز مطمئن نیستید که یک قارچ وحشی خوراکی است، آن را نخورید. برخی از قارچ ها می توانند باعث بیماری شدید و حتی مرگ شوند.

یک ضرب المثل رایج در بین شکارچیان قارچ این است: “قارچ شکارچیان قدیمی هستند و شکارچیان جسورانه قارچ. هیچ شکارچی قارچ قدیمی و جسوری وجود ندارد!»

انواع مختلفی از قارچ های وحشی سمی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. هرگز قارچی را که کاملاً از خوراکی بودن آن مطمئن نیستید نخورید.

نکات و اقدامات احتیاطی در مورد قارچ خوراکی: برای ایمنی شما، بسیار مهم است که فقط در صورتی قارچ را شکار کنید که در شناسایی انواع خوراکی تجربه داشته باشید.