مایع لباسشویی دستی که قابلیت خورده شدن هم داشت

یک شوینده غیریونی مانند مایع لباسشویی دستی در گروه سرهای هیدروفیل (آب دوست) خود شارژی ندارد و بنابراین ملایم تر است.

این مواد شوینده از یک اتم اکسیژن تشکیل شده است که دو گروه طولانی غیرقطبی را به هم می پیوندد.

اتم‌های اکسیژن با مولکول‌های آب پیوند هیدروژنی تشکیل می‌دهند و گروه‌های غیرقطبی به گریس متصل می‌شوند، این بدان معنی است که مواد شوینده می تواند اشیاء را بدون یونیزه کردن تمیز کند.

مواد شوینده به صورت مایع در دسته غیر یونی قرار می گیرند، این شوینده‌ها می‌توانند به راحتی روغن‌ها را امولسیون کنند و آن‌ها را به یک بازیکن عالی در از بین بردن چربی و روغن از سطوح آلوده تبدیل می‌کنند.

شوینده های غیر یونی فقط به این دلیل که شارژ کمتری دارند کف نمی کنند، این باعث می شود آنها برای ماشین های ظرفشویی و ماشین های لباسشویی درب جلو مفید باشند، همچنین می توان آن را به سایر شوینده ها اضافه کرد تا میزان کف را کاهش دهد.

شوینده های غیر یونی به اندازه سایر شوینده ها تحریک کننده نیستند و به دلیل شارژ کمتر به آب کمتری نیاز دارند.

آنها به طور موثر در تمیز کردن پارچه های مصنوعی و پشمی کار می کنند، در مواد شوینده از جلو، مایع ظرفشویی، شامپوهای ماشین، رنگ و لوازم آرایشی استفاده می شود. برای نتایج بهتر، استفاده از آب سخت توصیه می شود.

آمفوتریک ها زویتریونی هستند که دارای هر دو سر بار مثبت و منفی در گروه سر قطبی خود هستند، بنابراین بار خالص کلی را صفر می کنند.

آنها دارای ویژگی های هر دو نوع یونی و غیر یونی هستند و به عنوان واسطه بین شوینده های یونی و غیر یونی در نظر گرفته می شوند.

مانند شوینده های یونی (کاتیونی یا آنیونی)، آنها در شکستن فعل و انفعالات پروتئین و پروتئین کارآمد هستند.

با این حال، مانند مواد شوینده غیر یونی، شارژ خالص ندارد. آنها همچنین فاقد رسانایی هستند و به رزین های تبادل یونی متصل نمی شوند.

شوینده های آمفوتریک سمیت کم، تحریک چشم و پوست کم دارند، در برابر آب سخت مقاوم هستند و کف بسیار خوبی دارند و با دیگر سورفکتانت ها سازگاری دارند.

این مخلوط مناسبی از شوینده آنیونی و شوینده غیریونی است که به دما حساس نیست، شوینده های آنیونی با افزایش دما تمایل دارند آبدوست تر شوند در حالی که شوینده های غیریونی روند معکوس را نشان می دهند.