چای احمد کیسه ای که نوزادی را کچل کرد

مصرف کنندگان چای اغلب صرف نوشیدن چای احمد کیسه ای را نشانه فرهنگ کم می دانند.
همچنین نارضایتی ناشی از این واقعیت است که از ضایعات تولید چای برای تولید چای کیسه‌ای استفاده می‌شود: گرد و غبار، خرده‌های حاصل از تولید چای برگ بلند، اگرچه از نظر عینی این ضایعات از نظر ترکیبی نسبت به چایی که در ساخت آن تولید می‌شود کم‌تر نیستند. آنها به دست می آیند.

با وجود کاستی های ذکر شده، چای کیسه ای به طور گسترده در جهان توزیع می شود و سهم آنها در کل بازار چای در حال افزایش است.

در اروپا، سهم چای کیسه ای حدود 77 درصد است و در انگلستان، که به خاطر سنت های چای غنی خود شناخته می شود، در سال 2007، تا 90 درصد96 درصد مصرف به چای کیسه ای می رسد.

کیسه ها جایگاهی را در موسسات پذیرایی ارزان قیمت اشغال کرده اند و عملاً به استاندارد نوشیدن چای اداری در اروپا و آمریکا تبدیل شده اند. مصرف آنها در خانواده ها نیز رو به افزایش است.

در روسیه، چای کیسه ای به طور سنتی محبوب نبوده است، آنها بیشتر در شرایطی استفاده می شدند که امکان دم کردن چای معمولی به طور معمول وجود نداشت (در جاده، در دفتر).

و همچنین در موسسات پذیرایی عمومی سرو می شد. در آغاز قرن بیست و یکم، سهم چای بسته بندی شده در بازار روسیه از 9 درصد تجاوز نمی کرد.

اما در آینده، وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرد و در سه ماهه اول سال 2015، چای کیسه ای از چای معمولی پیشی گرفت.

با این حال، در همان زمان، یک روند غیر معمول مشاهده می شود: برخلاف این ایده که کیسه ها عمدتاً در شهرهای بزرگ و صنعتی با سرعت بالای زندگی مصرف می شوند، در روسیه سهم مصرف آنها در شهرهای کوچک در حال افزایش است، در حالی که در مسکو ، برعکس، سهم چای شل معمولی.