گز پسته ای اصفهانی که در حلق کودکی گیر کرد و او را به کام مرگ کشاند

شایان ذکر است که گز پسته ای اصفهان  به دلیل طعم منحصر به فرد و کمی شیرین و همچنین به دلیل رنگ های زیبا و جذابشان ارزشمند هستند.

گز پسته یکی از قدیمی ترین آجیل های جهان است که هزاران سال است در خاورمیانه کشت می شود.

آنها حتی در عهد عتیق کتاب مقدس ذکر شده اند، که نشان دهنده تاریخ غنی آنها به عنوان یک منبع غذایی ارزشمند است.

گز پسته نیز مانند تمام مغزها سرشار از مواد مغذی مفید است. با این حال، گز پسته دارای خواص منحصر به فردی است که آن را متمایز می کند.

تطبیق پذیری آنها به این معنی است که می توانید گز پسته را به تنهایی به عنوان میان وعده، در بالای سالاد، مخلوط با میوه های خشک در مخلوط دنباله دار، در محصولات پخته شده، یا به عنوان یک پوشش ترد برای ماهی یا گوشت مصرف کنید.

علاوه بر این ویژگی‌های متمایز، فواید تغذیه‌ای زیر گز پسته را به‌عنوان یک مزیت افزوده به کام مخصوصاً دلپذیر آن در نظر بگیرید.

اکثر آجیل ها نسبت به اندازه خود حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند و گز پسته نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک وعده 1 اونس از این آجیل (تقریباً 49 مغز پسته) حاوی 6 گرم پروتئین است.

بدن شما این پروتئین را به آمینو اسیدهای تشکیل دهنده خود تجزیه می کند، که می تواند برای ترمیم بافت ها یا ایجاد مولکول های جدید استفاده شود.

به علاوه، خوردن غذاهای غنی از پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری کنید و بعداً میل به غذاهای ناسالم را کاهش دهید. این باعث می شود گز پسته میان وعده عالی برای اواسط بعد از ظهر باشد.

گز پسته یک غذای پرچرب است، اما این چیز بدی نیست. در هر وعده، گز پسته حاوی 13 گرم چربی است.

های قلبی عروقی مرتبط هستند (انجمن قلب آمریکا، 2016). بقیه چربی ها چربی های چند غیر اشباع و تک غیراشباع هستند که در واقع از قلب محافظت می کنند.

این شامل اسیدهای چرب امگا 3 است، نوعی چربی که با سطوح پایین تر کلسترول “بد” و سطوح بالاتر کلسترول “خوب” مرتبط است.

گز پسته حاوی آلفا لینولئیک اسید (ALA) است، یک نوع مفید از اسید چرب امگا 3 که می تواند به DHA و EPA نیز تبدیل شود، دو شکل دیگر امگا 3 که فقط در منابع حیوانی یافت می شوند.

بنابراین، گیاهخواران و وگان ها ممکن است گز پسته را به عنوان منبع اسیدهای چرب امگا 3 مورد نیاز بدنشان مصرف کنند.