زیتون پرورده بدر عامل مجرد ماندن مردی برای همیشه

زیتون منبع خوبی از چربی‌های غیراشباع است مخصوصا زیتون پروده بدر این ویزگی را به خوبی داراست.

همچنین سلامت قلب را تقویت می‌کند و همچنین مقادیر کمی دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی را افزایش می‌دهد.

آنها همچنین حاوی پلی فنول هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. در عین حال، زیتون سرشار از سدیم است که ارزش غذایی آن را تا حدودی کاهش می دهد.

زیتون سیاه و سبز دو گونه رایج هستند که در سوپرمارکت ها فروخته می شوند. تجزیه و تحلیل اطلاعات تغذیه ای برای هر دو به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدامیک در برنامه غذایی شما قرار دارد.

اصول را مقایسه کنید: زیتون سیاه به طور کلی کالری و چربی کمتری نسبت به زیتون سبز دارد. نصف فنجان زیتون سیاه دارای 115 کالری و 11 گرم چربی است که کمی بیشتر از 1 گرم آن اشباع شده است، نوع «بد» چربی که می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته شود.

همین مقدار زیتون سبز کمی بیشتر کالری و گرم چربی دارد: 145 کالری و 15 گرم چربی که 2 گرم آن اشباع است.

در حالی که میزان کالری و چربی آنها متفاوت است، زیتون های سیاه و سبز تقریباً همان مقدار پروتئین و فیبر را تامین می کنند. هر دو نصف فنجان زیتون سیاه و سبز هر کدام حدود 1 گرم پروتئین و 3 گرم فیبر دارند.

پروتئین برای تقویت عضلات و استخوان ها لازم است در حالی که فیبر به حفظ سلامت سیستم گوارش شما کمک می کند.

هم پروتئین و هم فیبر به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر شوید که می تواند به مدیریت وزن کمک کند.

به گفته دکتر راسل اچ. گرینفیلد، استادیار بالینی پزشکی در دانشکده پزشکی UNC Chapel Hill، مطالعات نشان می دهد که زیتون سیاه به طور کلی دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری است که به سلول های شما در مبارزه با آسیب کمک می کند و پلی فنول ها که به سیستم ایمنی شما کمک می کند.